En praktisk håndbok for norske merkevarebyggere
Kortreist merkevarestrategi er den mest komplette og praktiske guiden for hvordan du bygger sterke merkevarer i norske små og mellomstore bedrifter. Jeg tror ikke du vil finne en mer handlingsorientert bok om merkevarebygging tilpasset norske forhold.
Importerte merkevarestrategier fungerer dårlig i norske bedrifter fordi de er laget for andre kulturer og strukturer. Dette er en av kjernefilosofiene i Kortreist merkevarestrategi: Du når ikke målene dine ved å bruke utenlandske modeller. Du lykkes ved å bygge på norske styrker. I denne boken får du en bevist metode som kan løfte merkevaren din til nye høyder.
Christian Braathen, en av Norges ledende eksperter på merkevarestrategi, er kjent for sin evne til å destillere komplekse temaer til enkle metoder som kan anvendes i hverdagen. Her trekker han på de mest effektive ideene fra merkevarebygging, og tilpasser dem til norske forhold for å skape en lettfattelig guide for å bygge sterke merkevarer i bedrifter med flat struktur og begrensede ressurser.
Underveis vil leserne bli inspirert av ekte historier fra norske bedrifter som har brukt disse metodene til å bli kategorivinnere i sine markeder.
Kortreist merkevarestrategi vil endre måten du tenker om merkevarebygging på og gi deg verktøyene og strategiene du trenger for å transformere merkevaren din – enten du er et team som ønsker å vinne markedsandeler, en organisasjon som håper å redefinere en bransje, eller helt enkelt en person som ønsker å gjøre merkevaren til en naturlig del av bedriftens hverdag.
10 ting denne boken vil lære deg
Take a minute to write an introduction that is short, sweet, and to the point. If you sell something, use this space to describe it in detail and tell us why we should make a purchase. Tap into your creativity. You’ve got this.
Lær hvordan du...
Bygger et system for å gjøre merkevaren din 1% sterkere hver dag
Utnytter flat struktur som et konkurransefortrinn
Unngår vanlige feil som de fleste gjør i merkevarearbeidet
Identifiserer superkundene som driver vekst
Utvikler en sterkere merkeidentitet
Gjør plass til merkevarearbeid (selv når hverdagen er hektisk)
Designer organisasjonen for å gjøre suksess enklere
Implementerer små, enkle endringer som gir store resultater
Kommer tilbake på sporet når du blir avledet
Og viktigst av alt: hvordan du omsetter disse ideene til praksis
Om forfatteren
Christian Braathen har gjennom 25 år i bransjen bygget merkevarer i egne bedrifter og vært konsulent for små og mellomstore norske virksomheter. Han har vært involvert i over 100 merkevareprosjekter – enten som leder eller deltaker.
Gjennom praktisk erfaring har han utviklet en tilnærming til merkevarebygging som faktisk fungerer i den norske hverdagen – der flat struktur, begrensede ressurser og harde prioriteringer preger arbeidsdagen.
Bli bedre
Kortreist merkevarestrategi vil omforme måten du tenker om merkevarebygging på og gi deg praktiske verktøy for å skape en sterkere merkevare – enten du leder et team som ønsker å vinne markedsandeler, en organisasjon som håper å redefinere en bransje, eller rett og slett er en merkevarebygger som ønsker å gjøre en forskjell i en travel hverdag.